WÓZKI AGV - OFERTA FIRMY R.J. AUTOMATYKA S.C.

Informacje
Rozszerzenie działalności firmy o wykonywanie pomiarów czasów dobiegów maszyn

Kontakt

R.J. Automatyka s.c.

Kontakt

Jan Kowalczyk
mobile 533-655-894
mail: kowalczyk@rjautomatyka.pl

Rafał Bartoszczuk
mobile 533-655-260
mail: bartoszczuk@rjautomatyka.pl


AGV – (Automated Guided Vehicle)

AGV – jest to nowoczesna technologia zautomatyzowanych przemysłowych wózków transportowych. Umożliwia bezzałogowe przeniesienie lub holowanie ładunków w zakładach produkcyjnych i magazynach. Technologia, która zaczęła się rozwijać na początku XXI w. teraz jest niezwykle powszechna dzięki swojemu szerokiemu zakresowi zastosowań, przy jednoczesnym zapewnieniu bezpieczeństwa przed kolizją z przedmiotami czy ludźmi !

Nawigacja

Nawigacja – ruch wózków może odbywać się w różny sposób. Najpopularniejsze metody nawigacją ruchu to Przewodowa oraz Taśmowa.

  • Przewodowa – W tej metodzie niezbędne jest wydrążenie w podłodze tuneli na głębokość około 2,5cm. Tunele te wyznaczają trasę, po której wózek ma się poruszać. Umieszczone w nich są przewody wykorzystywane do przesyłu sygnału radiowego do czujnika zainstalowanego na spodzie wózka AGV. Czujnik wykrywa względne położenie wózka dzięki czemu wykonywane jest sterowanie wózkiem wzdłuż przewodu.

  • Taśmowa – Istnieje również możliwość zastosowania taśm sterowniczych – istnieją 2 typy taśm: magnetyczna oraz kolorowa. Wózek AGV jest wyposażony w odpowiedni czujnik do detekcji taśmy na drodze. Największą zaletą tego rozwiązanie jest elastyczność przy dobieraniu i zmiany tras – w tym celu wystarczy przekleić taśmę w inną pozycję. Taśma kolorowa jest zdecydowanie tańszym rozwiązaniem, należy jednak brać pod uwagę warunki robocze wózka – taśma jest odporna na uszkodzenia mechaniczne, jednak by utrzymać sprawne działanie należy dbać o jej czystość i regularnie usuwać zabrudzenia.

  • Zasilanie

    Zasilanie – Istnieją różne sposoby zasilania wózków – w zależności od preferencji użytkownika:
  • manualna wymiana baterii przez operatora – konieczna wymiana po 8-12h pracy wózka AGV.
  • zasilanie pojazdów z pętli indukcyjnych – na trasach przejazdu wózków konieczne jest zatopienie pętli indukcyjnych ładujących zasilanie podczas jego ruchu. Należy jednak wziąć pod uwagę opcję alternatywnego źródła zasilania w przypadku zaniku zasilania głównego.
  • superkondensatory – wózki mogą być wyposażone w superkondensatory ładowane indukcyjnie na trasach i/lub w stacjach zasilających – to rozwiązanie nie wymaga wykorzystania pętli indukcyjnych.

  • Bezpieczeństwo

    Bezpieczeństwo – W celu zapewnienia bezpiecznego działania wózków w strefie, w której poruszają się ludzie lub inne wózki instalowane są dodatkowe zabezpieczenia. By uniknąć kolizji z ludźmi montowane są systemy skanerów z oprogramowanymi strefami bezpieczeństwa. W przypadku wykrycia zagrożenia kolizji, odpowiednia funkcja bezpieczeństwa zostaje natychmiast aktywowana. Istnieje kilka możliwych opcji bezpiecznych funkcji:
  • bezpieczna kontrola hamulca
  • bezpieczne zatrzymanie
  • bezpieczna prędkość


  • Dane Techniczne
    Prędkość liniowa
  • do 48 m/min. dla konstrukcji kompaktowej
  • do 90 m/min. dla konstrukcji dzielonych wózek jezdny + przyczepa
  • Zasięg
  • brak ograniczeń przy zasilaniu bezprzewodowym Movitrans®
  • do 100 metrów przy zasilaniu z superkondensatorów
  • Promień skrętu Zazwyczaj 1,5 metra
    Komunikacja
  • binarna z użyciem Bluetooth dla krótkich dystansów
  • binarna/Profinet/Profibus z użyciem WLAN przy długich dystansach
  • Napęd serwomotory serii CMPZ
    Nawigacja anteny śledzące zasilanie bezprzewodowe Movitrans® lub głowice optyczne śledzące taśmę naklejoną na posadzce
    Pozycjonowanie z użyciem głowicy i tagów RFID
    Bezpieczeństwo dwa laserowe skanery bezpieczeństwa
    Funkcjonalność
  • pobranie, przetransportowanie i oddanie europalety w trybie automatycznym ręcznego
  • śledzenie toru jazdy
  • dojazd do zadanych pozycji w trybie automatycznym
  • sterowanie z panela operatorskiego dla ruchu programowane strefy bezpieczeństwa
  • nadawanie numerów dla tagów RFID
  • Moduł do
    sterowania radiowego
    Napęd z silnikiem Skaner bezpieczeństwa

    Informacje dzięki uprzejmości firmy SEW-EURODRIVE Polska Sp.z.o.o.

    Zaufali nam: